Kriisin jälkeen paistaa aurinko - seurakunnan toiminta poikkeusoloissa

Korona-epidemia vaikuttaa nyt monin tavoin arkeen ja pyhään. Seurakunta on joutunut peruuttamaan kaiken kokoavan toimintansa 13.5. asti eli yli pääsiäisen pyhien. Jumalanpalvelus toimitetaan 22.3. alkaen ilman läsnäolevaa seurakuntaa seurakunnan Facebook-sivun välityksellä suoratoistona. Linkki löytyy myös seurakunnan nettisivuilta. Kalannin kirkon jumalanpalvelus on katsottavissa tallenteena jälkikäteen Youtuben välityksellä. Linkin löydät seurakunnan nettisivulta.

Uusi kirkko ja Kalannin kirkko ovat auki su 22.3. jumalanpalveluksen jälkeen klo 11-13 henkilökohtaista hiljentymistä varten. Pappi on tavattavissa keskusteluja varten. Kirkossa kävijöitä kehotetaan noudattamaan ohjeistuksia väkimäärän, käsihygienian ja turvaetäisyyksien osalta.

Kirkkoherran virasto palvelee puhelimitse ja sähköpostitse maanantaista perjantaihin (Puh: 02-8404 100, Sposti: uudenkaupungin.seurakunta@evl.fi). Päivystävä pappi on tavoitettavissa maanantaista perjantaihin klo 10-18 (Puh: 044-3635 499). Papit ja diakonit ovat tavoitettavissa myös omista suorista numeroistaan. Tiedotuksesta poikkeusoloissa vastaa kirkkoherra Juhana Markkula (Puh. 050-363 4302, Sposti: juhana.markkula@evl.fi).

Poikkeusoloissa mielemme keskittyy tähän hetkeen. Meidän on hyvä muistaa, että kriisejä on ollut ennenkin, ja niistä on selvitty. Meidän on hyvä muistaa, että kriisin jälkeen koittaa jälleen normaali. Sateen ja tuulen jälkeen paistaa aurinko ja koittaa tyyni. Psalmin 91 sanat vakuuttavat: ”Hän levittää siipensä yllesi, ja sinä olet turvassa niiden alla”. Nyt on hyvä hiljentyä rukoukseen ja muistaa läheisiä rukouksin ja vaikka puhelimitse kuulumisia kysellen. Jumala on läsnä, lähimmäinen on läsnä, emme ole yksin.

2020-03-20 12:05:00.0