Lähetyspiirit

Pyhämaan lähetyspiiri

Pyhämaan seurakuntakodissa (Kirkontaustantie 21) pidetään lähetyspiiri joka toinen viikko, parittomalla viikolla keskiviikkoiltaisin. Syyskausi päättyy joulumyyjäisiin ja kevätkausi alkaa loppiaisen Kauneimmat joululaulut vielä kerran –tapahtumasta.
Lähetyspiirissä nautitaan kahvit, ohjelmassa on hartaus ja lähetystyön kuulumisia, mukana ovat lähetyspappi ja lähetysvastaava ja joka kerta on myös arvonta. Lähetyspiirin kahvitarjoilu ja arpajaiset toteutetaan vapaaehtoisvoimin.
Tiedustelut Pyhämaan vapaaehtoinen lähetysvastaava Anita Lamminen, puh. 044 5458246.

Kalannin lähetyksen ompeluseurat

Ompeluseurat Kalannin seurakuntakodin nuorten kämpässä n. kerran kuussa torstai-iltaisin klo 18-20
Leppoisaa yhdessäoloa, Jumalan läheisyyttä sekä kahvia ja kahvileipää.
Ota oma kudin mukaan, tai tule vain olemaan. Kahviraha lähetykselle.

Toivoa naisille -piiri

Uudenkaupungin ja lähiseurakuntien yhteisessä Toivoa naisille -piirissä rukoillaan kansainvälisen rukouskalenterin aiheiden mukaan ja kerätään varoja Toivoa naisille –radio-ohjelmille Kambodzhassa. Vakka-Suomen Toivoa naisille -piiri kokoontuu kodeissa noin kerran kuussa.

Tiedustelut Katja Pihlajamäki, puh. 0440 634013.Värikkäitä villasukkia

Toivoa naislle -työ on osa maailmanlaajaa projektia, jonka perustaja on brasilialaissyntyinen Marli Spieker. Sanoma Jumalan rakkaudesta tavoittaa naiset keskellä arkea. Suomalaiset Toivoa naisille -piirit kustantavat naisille suunnattuja radio-ohjelmia kahdeksalla kielellä.

Lisätiedot yhdyshenkilölta: Katja Pihlajamäki puh. 044-063 4013, katja.pihlajamaki(at)gmail.com sekä nettisivulta.

Lähetystapahtumia vuoden aikana

Tarkemmat tiedot tapahtumista löytyvät etusivun Seurakunnan tapahtumia -sivulta.

Tammikuu

- Loppiaisena Kauneimmat joululaulut vielä kerran Pyhämaassa.
- Loppiaisena lähetystilaisuus Maurumaan rukoushuoneella, järjestäjinä Kalannin kappeliseurakunta ja Maurumaan rukoushuoneyhdistys.

Maalis - huhtikuu

- Marianpäivänä lähetyslounas Kalannissa.
- Vappumyyjäiset Uudessakaupungissa.

Kesä - heinäkuu

- Lokalahden Suvipäivillä lähetyksen myyntipöytä.
- Mahdollisesti kesäkirppis Pyhämaassa, paikka avoin.
- Kesäillanhartaudet kerran kuussa Maurumaan rukoushuoneella, järjestäjinä Kalannin kappeliseurakunta ja Maurumaan rukoushuoneyhdistys.

Syyskuu

- Uudessakaupungissa Lähetystori, jonka järjestävät Kalannin, Lokalahden, Pyhämaan ja Uudenkaupungin kappeliseurakunnat sekä Laitilan, Pyhärannan, Vehmaan, Kustavin ja Taivassalon seurakunnat.
- Kalannin kappeliseurakunta mukana Porkkanamarkkinoilla Turussa.

Marraskuu

- Pyhäinpäivänä lähetyslounas Pyhämaassa.
- Wanhanajan markkinoilla Uudenkaupungin kirkko avoinna, lähetyksen myyntipöytä kirkossa
- Adventtisunnuntaina lähetysmyyjäiset ja lähetysarpajaisten palkintojen jako Kalannissa.

Joulukuu

- Kauneimmat joululaulut kaikkien kappeleiden kirkoissa
- Lasten kauneimmat joululaulut kaikkien kappeleiden kirkoissa
- Kauneimmat joululaulut Maurumaan rukoushuoneella
- Marttojen järjestämät Yhteismyyjäiset Uudenkaupungin srk-keskuksessa, lähetystyön hyväksi myydään riisipuuroa.
- Yhteismyyjäiset Lokalahden Nuortentuvalla, lähetyksen myyntipöytä.

Lisäksi:
- Naisten aamukahvit keväällä ja syksyllä, kolehti kummilapselle Thaimaassa.
- Jätepaperinkeräys Pyhämaassa alkukesällä.
- Lähetyksen ompeluseurat Kalannissa.
- Lähetysverstaat Kalannissa
- Lähetystyöntekijöiden ja lähetysjärjestöjen edustajien vierailuja.

Tarjoilupöydällä jälkiruokia tarjolla

Lähetystorin yleisöä istumalla penkeillä
Lähetystoria on järjestetty jo vuodesta 1983.