Uudenkaupungin Uusi kirkko kesäisessä auringon paisteessa

Jumalanpalvelukset ja uskonelämä

Jumalanpalvelukset

Sunnuntaina vietetään messua tai jumalanpalvelusta, koska sunnuntai on kristittyjen pyhäpäivä. Jumalanpalvelus on seurakunnan yhteinen juhla, johon voit tulla kuuntelemaan, rukoilemaan ja laulamaan yhdessä. Uudenkaupungin seurakunnan kirkoissa on jumalanpalvelus lähes jokaisena sunnuntaina.

Jumalanpalvelussuunnitelma:
Uudessakaupungissa kuun 1. ja 2. sunnuntaina klo 10, 3. sunnuntaina klo 16 ja 5. sunnuntaina klo 10.
Lokalahdella kuun 2. sunnuntaina klo 16 ja 4. sunnuntaina klo 10.
Pyhämaalla kuun 2. sunnuntaina klo 10 ja 4. sunnuntaina klo 16.
Kalannissa kuun 1. sunnuntaina klo 10 ja 3. ja 4. sunnuntaina klo 10.

Kirkkovuoden suurina juhlina - jouluna ja pääsiäisenä - sekä useimpina kirkollisina arkipyhinä kokoonnutaan jumalanpalvelukseen. Seurakunta järjestää myös teemajumalanpalveluksia, kuten perhekirkkoja tai pyhäillanmessuja.

Messu tarkoittaa jumalanpalvelusta, jossa nautitaan ehtoollinen. Sanajumalanpalveluksessa keskitytään Raamatun teksteihin. Ehtoollispöytään ovat tervetulleita kaikki, lapset voidaan siunata, kuten myös muihin kirkkokuntiin kuuluvat aikuiset.

Ole rohkea ja TULE MUKAAN TOTEUTTAMAAN JUMALANPALVELUKSIA!

Olet tervetullut osallistumaan seurakunnan toimintaan sekä suunnittelemaan ja toteuttamaan sitä – myös jumalanpalveluksia. Seurakuntalaisen palvelutehtäviä jumalanpalveluksessa voivat olla esimerkiksi lukukappaleiden lukeminen, osallistuminen yhteisen esirukouksen toteutukseen ja lukemiseen, kolehdin kerääminen sekä ehtoollisavustajana toimiminen.

seurakuntapastori, virkavapaalla 26.5.2024 asti
Uudenkaupungin seurakunta