Värikkäällä taustalla teksti: uskottu toivottu rakastettu, #seurakuntavaalit, suomen ev.lut. kirkko

Seurakuntavaalit Uudenkaupungin seurakunnassa

Marraskuussa 2022 järjestetään seuraavat seurakuntavaalit, joissa valitaan Uudenkaupungin seurakunnan luottamushenkilöt seuraavaksi neljäksi vuodeksi. Tänne sivulle päivittyvät ajankohtaiset tiedot vaaleista.
Yhteyshenkilö kirkkoherra Juhana Markkula puh. 050 3634 302, juhana.markkula(at)evl.fi

Seurakuntavaalit toimitetaan neljän vuoden välein. Marraskuussa valitaan 367 seurakuntaan yhteensä noin 8 000 uutta luottamushenkilöä.

Seurakuntavaalit ovat ennen kaikkea paikalliset vaalit, joissa seurakuntalaisten joukosta valitaan henkilöt suunnittelemaan toimintaa seuraavalle nelivuotiskaudelle. Seurakuntavaaleissa pääset vaikuttamaan oman seurakuntasi tulevaisuuteen.

Mistä kaikesta seurakuntien luottamushenkilöt päättävät?Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Tule äänestämään sellaisena kuin olet – olet uskottu, toivottu ja rakastettu

Tavoitteena on saada jokaiseen seurakuntaan kaikenikäisiä, erilaisissa elämäntilanteissa olevia luottamushenkilöitä eri aloilta. Äänestäminen on hyvä tapa vaikuttaa oman seurakuntasi asioihin. Olemme kaikki tervetulleita kirkkoon ja äänestämään. Me kaikki olemme uskottuja, toivottuja sekä rakastettuja.

Tutustu vaalien teemoihinLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Vaalikuulutukset

Kuulutus - Seurakuntavaalien ehdokasasettelu (julkaistu 4.8.)
Kuulutus - Äänioikeutettujen luettelo (julkaistu 25.8.)
Kuulutus - Ennakkoäänestys
Ehdokaslistojen yhdistelmä
Kuulutus seurakuntavaaleista (julkaistu 12.11.)

Seurakuntavaalien ehdokkaat löytyvät täältä, sekä tämän sivun alalaidasta.