Andante-orkesteri Kalannin kirkossa 24.9. klo 18

Viulukuva_S.jpg

Uudenkaupungin seurakunnan Andante-orkesteri (joht. Ari Hirvonen) on mukana iltajumalanpalveluksessa Kalannin kirkossa sunnuntaina 24.9. Orkesteri soittaa Ludwig van Beethovenin tutun teoksen "Jumalan kunnia luonnossa", Johann Sebastian Bachin "Bist du bei mir" ja Felix Mendelssohnin Elia-oratoriosta kuoroteoksen "Be not afraid". Andante-orkesteri säestää myös kaikki yhdessä laulettavat virret. Esilaulajana toimii Anna-Maija Tuikka. Musiikkipitoisen iltajumalanpalveluksen toimittaa Kalannin kappalainen Esko Halivaara.Andante-orkesteri on Uudenkaupungin seurakunnan ikioma orkesteri, joka on kokoonpanoltaan klassinen salonkiorkesteri (I viulu, II viulu, alttoviulu, sello, huilu, klarinetti, trumpetti, piano). Orkesteri tarjoaa musiikkitaustaa omaaville aikuisille mahdollisuuden jatkaa nuorena aloitettua soittoharrastusta ja olla mukana seurakunnan toiminnassa.  Soitinopinnoissa pidemmällä oleville nuorille orkesteri on mahdollisuus kehittyä soittajana ja hieno kokemus soittaa suuremmassa kokoonpanossa. Andante-orkesteri esiintyy jumalanpalvelusten lisäksi mm. Kauneimmat joululaulut -tilaisuudessa Uudenkaupungin Uudessa kirkossa. Vakio-ohjelmaksi on muodostunut myös lukion vanhojen tanssien säestäminen. Orkesteri on omien konserttien lisäksi myös pitänyt alakoululaisille koululaiskonsertteja. Ensi keväänä Andante-orkesteri tekee konserttimatkan Tallinnaan ja Tarttoon. Uusia soittajia otetaan mukaan koko ajan. Jos soittoharrastus kiinnostaa, ota yhteyttä kanttori Ari Hirvoseen (050 363 4114).

2017-09-20 14:13:01.0