Lähetystori rauhan ja sovinnon puolesta

Vakka-Suomen seurakuntien yhteistä Lähetystoria vietetään lauantaina 2. syyskuuta klo 10–14 Uudenkaupungin torilla jo 38. kerran. Lähetystori on tämän kesän viimeinen Tul toril -teematori. Tämän vuoden lähetystoria vietetään rauhan ja sovinnon teemojen ympärillä.

Perinteisessä toritapahtumassa myyntikojuista löytyy syksyn satoa, kotiruokaa, leivonnaisia ja käsitöitä. Lisäksi myynnissä lettuja, vohveleita ja grillimakkaraa lähetystyön hyväksi. Lähetystorin tuotto ohjataan seurakuntien nimikkokohteisiin ja pika-arvonnan tuotto Suomen Lähetysseuran Tasaus-keräykseen.

Lähetystorille on saatu vierailijoita ja terveisiä eri puolilta maailmaa ja eri lähetysjärjestöistä. Tänä vuonna lähetyskentän terveiset tulevat Suomen Lähetysseurasta, josta saamme vierailijaksi Lars Pajuniemen kertomaan lähetyskentillä tehtävästä työstä. Lisäksi Katja Pihlajamäki esittelee Medialähetyksen Toivoa naisille -työtä. Musiikki on joka vuosi tärkeä osa Lähetystoria. Tänä vuonna musiikkia torille tuovat Uudenkaupungin seurakunnan kanttori Hanna Pishro sekä Lahja Pavela lasten kuoron kanssa.

Lähetystori alkaa klo 9.45 aamuhartaudella, jonka pitää eläkkeellä oleva Pyhämaan kappalainen Juhani Kapiainen. Myynti herkkuja notkuvista pöydistä alkaa hartauden ja alkusanojen jälkeen klo 10.

Lähetystorin järjestävät Uudenkaupungin, Kalannin, Pyhämaan ja Lokalahden kappeliseurakunnat, Laitilan, Pyhärannan, Taivassalon, Vehmaan ja Kustavin seurakunnat.

Lähetystorin ohjelma
9.45 Aamuhartaus Juhani Kapiainen, Uudenkaupungin seurakunta
9.55 Tervetulosanat Jarmo Tarkkonen Kustavin ja Taivassalon seurakunnat
10.00 Myynti alkaa
10–10.30 Katja Pihlajamäki esittelee Medialähetyksen Toivoa naisille -työtä
10.30 Lähetyslauluhetki Hanna Pishro Uudenkaupungin seurakunta
11–11.30 Lars Pajuniemi Suomen Lähetysseura
12.00 Jippii-kuoro
12.45 Lähetyslauluhetki Hanna Pishro Uudenkaupungin seurakunta
13.00 Ohjelmallinen osuus päättyy, päätössanat
14.00 Myynti päättyy

Olet lämpimästi tervetullut Lähetystorille syyskuun alussa.

Ole mukana tukemassa lähetystyötä

Lähetystorilla voit tukea lähetystyötä ostamalla seurakuntien myyntipöydiltä monenlaista, mutta voit myös auttaa lahjoittamalla myytäväksi syksyn satoa, mehuja, hilloja, käsitöitä, leivonnaisia ym. Leivonnaisiin tulee kirjata tiedot kaikista käytetyistä aineksista, päiväys milloin leivottu sekä onko vähälaktoosinen, laktoositon, gluteeniton tms.

Seurakunnat vastaanottavat lahjoitustavaraa ennen lähetystoria, mutta lahjoitukset voi toimittaa myös suoraan torille lauantaiaamuna 2.9. Tarkemmat ajat ja lisätiedot saat seurakuntasi lähetyssihteeriltä tai muulta lähetystyöstä vastaavalta.

2023-08-07 13:24:00.0