Kadut täyttyivät pääsiäislauantaina

Väkijoukkoa Pookin edessä katsomassa kohtausta, jossa Jeesus tuomitaan.

Pookin rautaportin takana tuomiolla. Kuva: Multitalentit

Via Crucis - ristintie -katunäytelmään ja kulkueeseen osallistui pääsiäislauantaina monisatainen väkijoukko. Osallistujien määrä yllätti myönteisesti. Väkeä kaduilla oli arviolta lähes 600 ja kirkossa lämmintä mehua ja gospelia tarjottiin yli 340 hlölle. Mukana oli väkeä vauvasta vaariin ja paikallisten lisäksi tilaisuuden löysi myös pääsiäiseksi varta vasten lähikunnista ja jopa kauempaakin kulkuetta seuraaman tulleet.

”En ollut käynyt kirkossa neljään vuoteen,” totesi eräs ylistyslauluiltaan osallistunut. ”Kirkkoon oli helpoo tulla osana kulkuetta. ”

”Kiitos kun järjestitte, tämä kosketti," totesi Myllymäellä enkeleiden laulusta ja tanssista liikuttunut katsoja.

Via Crucis Uusikaupunki on erityinen projekti, sillä se on toteutettu talkoohengessä paikallisten asukkaiden ja toimijoiden kesken. Projektin ytimessä oli yhdessä tekeminen ja osallisuus.

”Kiitos seurakunnalle mahdollisuudesta toteuttaa tällainen,” toteaa projektia koordinoinut Rose-Marie Virolainen. "Vaikka työssäni järjestän tilaisuuksia, niin en ole aiemmin vapaaehtoisena koordinoinut ja ohjannut näin isoa kokonaisuutta. Tätä ei olisi voinut tehdä yksin. Kun vuosi sitten ilmoittaudun ensimmäiseksi vapaaehtoiseksi, en osannut kuvitella, kuinka huikea kokonaisuus saadaan yhdessä tehtyä. Kiitos Uudenkaupungin kulttuuripalvelut, Gasthous Pooki, Uki rukoilee -seurakunnat, Granger Simmons, Ville-Markus Vesterinen ja- housebändi, muut yhteistökumppanit, kaikki mukana olleet ja erityisesti esiintyjät ja talkoolaiset. ”

2024-04-01 23:13:00.0