Hautatoimi

Hautaustoimen tehtävänä on huolehtia hautausmaista ja hautaamiseen liittyvien asioiden järjestämisestä.

Seurakuntamestarit palvelevat hautapaikan järjestelyihin liittyvissä kysymyksissä. Heidän kanssaan voi sopia ajan, jolloin käydään läpi hautapaikan valintaan, hautamuistomerkkien suunnitelmiin sekä haudanhoitosopimuksiin liittyvät asiat.

Seurakunnan hautausmaat:

• Uudenkaupungin hautausmaa, seurakuntamestari Ville Virolainen puh. 044 363 5497
  • Kalannin ja Pyhämaan hautausmaa, seurakuntamestari Jani Tanner puh. 044 363 5498
  • Lokalahden hautausmaa, seurakuntamestari Teijo Sirniö puh. 050 363 5350

Hautojen hoito

Hautojenhoitorahasto ottaa hoitaakseen yksityisiä hautoja maksua vastaan. Hautojen hoitoon ei saa käyttää verovaroja, vaan kulut katetaan hoitomaksuilla.

Uudenkaupungin seurakunnassa haudan kesähoidon voi tilata joko vuodeksi tai jopa 10 vuodeksi. Sopimukseen kuuluu haudan peruskunnostus keväällä ja syksyllä, haudan pinnan nurmi- tai hiekkahoito. Se sisältää myös kukkien hankinnan, kastelun ja muun hoidon, siivoukset ja muistomerkin puhtaanapidon tarvittaessa.

Hautojen hoitoon liittyvissä asioissa Teitä palvelevat:

toimistosihteeri Mari Talvinen puh. 050 3634 511, haudanhoitosopimukset, hautapaikkojen hallinta-ajat, hautapaikka- ja hintatiedustelut

erityisammattimies Tomi Virtanen puh. 044 3634 192

erityisammattimies Rami Vähätupa puh. 044 3634 193

Hautauksen ja hautatoimen hinnastot

Hautaan siunaamiseen liittyvät tiedot löydät täältä