Messu (K)

su 19.5. klo 10.00
Helluntai

Kalannin kirkko

Tervetuloa Helluntain liikuttavaan perhemessuun Kalannin kirkkoon klo 10, jossa mukana ovat pappi Aino Savolainen, kanttori Ari Stenman, nuorisotyönohjaaja Jaana Kulmala ja lapsityöntekijät Mirka Holvitie ja Katri Suomi-Torni sekä lapsikuoro Lahja Pavelan johdolla. Lisäksi avustamassa on iso joukko lapsia ja nuoria. Messu on joka aistein koettavissa ja hyvin havainnollinen. Kastemaljan äärellä tunnustellaan kastevettä käsillä, huiveja huiskutellessa ja lauluja laulettaessa koetaan Pyhän Hengen tuulahdus, liekki - ja savuefekteissä aistitaan Pyhän Hengen valoa ja hulavanteiden läpi hypellessä tunnetaan Pyhän Hengen iloa sydämessä saakka. Messu huipentuu kirkon ulkona nähtyyn Sirkus Aura Companyn esittämään tulishow- esitykseen. Kirkossa on nähtävillä Kalannin naisten illassa tehtyjä taideteoksia sekä päiväkerholaisten ja riparilaisten tekemiä Pyhä Henki -aiheista taidetta. Messun jälkeen kirkon ulkopuolella on iki-ihana Tino-poni silittelyä varten sekä seurakuntakodissa ilmainen herkullinen lounas sekä lapsille ohjelmaa.

• Lapsille ja lapsiperheille Lapsille ja lapsiperheille
  • Jumalanpalvelukset ja uskonelämä Jumalanpalvelukset ja uskonelämä