Koronaohjeistus 12.8.2021

Tämä tiedote on tiivistelmä keskeisimmistä toimintaa koskevista ohjeista. Lisäohjeita voi kysyä eri työmuodoista vastaavilta työntekijöiltä. Ensisijainen yhteyshenkilö Korona-tiedotuksessa ja ohjeistuksissa on kirkkoherra Juhana Markkula puh. 050 363 4302.

Uudenkaupungin seurakunnassa toimintaa toteutetaan sekä tuomiokapitulin ja AVI:n ohjeita noudattaen. Tärkeää on muistaa, että julkisissa sisätiloissa ja yleisötilaisuuksissa käytetään aina kasvomaskia, huolehditaan hygieniasta ja annetaan riittävä tila kaikille mukanaolijoille. Paikalle tullaan vain täysin terveenä.
Joissain tilaisuuksissa osallistujamäärää voidaan rajoittaa, jotta aluehallintoviraston edellyttämä kahden metrin turvaetäisyys muihin voidaan toteuttaa. Osallistujien ja seurueiden on vältettävä lähikontaktia toisiinsa, kun sisätiloissa on yli 10 ja rajatuissa ulkotiloissa yli 50 henkilöä.

Lounais-Suomen aluehallintovirasto on antanut kokoontumisrajoituksia koskevan päätöksen koko Varsinais-Suomeen 4.8.–31.8.2021:

Kaikissa tapahtumissa pitää noudattaa erityistä huolellisuutta maskien käytössä ja turvaväleissä.

Turun arkkihiippakunnan tuomiokapituli antaa viranomaisten päätösten johdosta seuraavat ohjeet. Ne koskevat Varsinais-Suomen ja Satakunnan maakuntien alueella toimivia arkkihiippakunnan seurakuntia. Ohjeiden mukaiset rajoitukset ovat voimassa 29.7.–15.8.2021.

Kaikki seurakuntien tilaisuudet (mukaan luettuna jumalanpalvelukset, kirkolliset toimitukset ja konfirmaatiot) sekä seurakuntien tiloissa tapahtuvat tilaisuudet voidaan järjestää sisätiloissa ja rajatuissa ulkotiloissa ilman henkilömäärärajoituksia.

Sisätiloissa järjestettävissä yli kymmenen hengen kokoontumisissa osallistujilla täytyy olla mahdollisuus säilyttää kahden metrin turvavälit toisiinsa. Tämä määräys ei koske samassa taloudessa asuvia henkilöitä.
Yli 50 henkilön ulkotilaisuuksissa osallistujilla täytyy olla mahdollisuus välttää fyysinen kontakti toisiinsa, mutta tietyn mittaisia turvavälejä ei enää vaadita.

Jos sisätiloissa järjestetyssä tilaisuudessa on yli kymmenen henkilöä ja ulkotiloissa yli 50 henkilöä, tilaisuuden järjestelyissä on noudatettava opetus- ja kulttuuriministeriön ja Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen 31.5.2021 julkaisemaa ohjetta koronavirustartuntojen ehkäisemisestä.

2021-08-12 14:45:31.0