Kirkkojen ovet ovat kesällä auki

Kesäinen lokalahden kirkko ulkoa

Uudenkaupungin seurakunnassa pääsee jälleen jumalanpalvelukseen su 6.6. lähtien. Tällöin messuun voi osallistua Uudessa kirkossa 50 henkilöä, messu myös striimataan osoitteeseen uudenkaupunginseurakunta.fi

Arkkihiippakunnan tuomiokapitulin antaman ohjeistuksen mukaan jumalanpalveluksessa, kirkollisissa toimituksissa ja konfirmaatioissa henkilömäärärajoitus on 50% käytettävissä olevan tilan normaaliolojen istumapaikkamäärästä, kuitenkin korkeintaan 50 henkilöä (työntekijät eivät sisälly tähän lukuun). Uudenkaupungin kirkoissa tämä tarkoittaa 50 henkilöä. Poikkeuksena Pyhämaan uhrikirkossa 40 henkilöä.

Mahdollisesti muuttuvista rajoituksista tiedotetaan seurakuntatiedoissa, kotisivuilla sekä sosiaalisissa medioissa. Noudattamalla annettuja henkilörajoituksia ja hygieniaohjeita kirkon ovia pystytään kesällä pitämään auki.

Kesän aikana jumalanpalveluksia järjestetään vuorollaan kaikissa seurakunnan kappeleissa. Kaikki konfirmaatiot striimataan, ja niihin ei voi tulla kirkkoon rippikoululaisten ja heidän läheisten lisäksi muita osallistujia kirkkoon.

Torstai-iltaisin klo 18 on kesäillan messu vuorotellen Vanhassa kirkossa sekä Kalannin ja Lokalahden kirkoissa. Keskiviikkoiltaisin klo 18 Pyhämaassa on kesäillan hartaus. Näihin ei ole ennakkoilmoittautumista.

Uudenkaupungin kirkoista tiekirkkoina toimivat Vanha kirkko, Kalannin ja Pyhämaan kirkot. Tiekirkot ovat auki ajalla 9.6-8.8.2021 keskiviikosta lauantaihin 11–17, sunnuntaisin klo 12–16 (Kalanti ja Vanha kirkko ei 26.-27.6.2021). Tiekirkkoon voi tulla vapaasti aukioloaikana tutustumaan ja hiljentymään. Paikalla on myös opas.

Tutustu tarkemmin arkkihiippakunnan tuomiokapitulin ohjeistuksiin täältä

2021-06-03 14:15:00.0