Uudenkaupungin seurakunnan koronaohjeistus 1.-16.6.2021

Tämä tiedote on tiivistelmä keskeisimmistä toimintaa koskevista ohjeista. Lisäohjeita voi kysyä eri työmuodoista vastaavilta työntekijöiltä. Ensisijainen yhteyshenkilö Korona-tiedotuksessa ja ohjeistuksissa on kirkkoherra Juhana Markkula puh. 050 363 4302.

AVIn eli Aluehallintoviraston yleissuositus tilaisuuksien väkimääriä koskien Varsinais-Suomessa (1.6.2021 lähtien)

• sisätiloissa julkisiin tilaisuuksiin voi osallistua enintään 10 henkilöä
  • ulkona järjestettäviin tilaisuuksiin voi osallistua enintään 50 henkilöä

Väkimääriä koskevien rajoitusten vaikutus seurakunnan toimintoihin:

Jumalanpalvelukset

• Jumalanpalvelukseen voi osallistua korkeintaan 50 henkeä (Poikkeuksena Pyhämaan uhrikirkossa 40 henkeä)
  • Osa jumalanpalveluksista striimataan, niiden linkit löytyvät seurakunnan kotisivuilta

Kirkolliset toimitukset

• Kirkollisissa toimituksissa suurin sallittu osallistujamäärä on 50 henkilöä.
  • Hautaan siunauksissa voidaan pastoraalisista syistä ylittää sallittu maksimimäärä, jotta vainajan kaikkein läheisimmät ihmiset pääsevät mukaan.
  • Kasteet järjestetään pääsääntöisesti seurakunnan tiloissa.
  • Papit ja kanttorit eivät osallistu muistotilaisuuksiin tai kastekahveille.
  • Kaikille tilaisuuksiin osallistuville suositellaan vahvasti maskin käyttöä.

Konfirmaatiot

• Konfirmaatioihin voi osallistua vain rippikoululaiset ja kaksi heidän läheistään.
  • Konfirmaatiot striimataan, niiden linkit löytyvät seurakunnan kotisivuilta.

Muu toiminta ja tapahtumat

• Aikuisten ryhmätoiminnan maksimiosallistujamäärä sisätiloissa on 10 henkilöä.
  • Seurakunnan lasten ja nuorten (alle 20-vuotiaiden) sisä- ja ulkotiloissa tapahtuvaa pienryhmätoimintaa voidaan jatkaa turvaohjeet huomioiden.

Kirkkoherranviraston ja taloustoimiston aukiolo

• Toimistot on suljettu ja palvelevat asiakkaita vain puhelimitse 02 8404 100 tai sähköpostitse uudenkaupungin.seurakunta(at)evl.fi.
  • Haudanhoitoihin ja hautapaikkoihin liittyvät asiat puh. 050 3634 511 tai mari.talvinen(at)evl.fi

Seurakunta toimii mm. netissä ja työntekijät ovat tavoitettavissa puhelimitse ja sähköpostitse.

2021-06-01 13:54:00.0