Kouluikäisten kesänleirit erittäin suosittuja

kuvassa poika, joka kantaa leirikantamuksia

Kesän leirien suosio suuri

Uudenkaupungin seurakunnan perinteiset kouluikäisten tyttöjen- ja poikien leirit ovat olleet haastetut koronan tähden. Tulevalle kesälle on kuitenkin suunniteltu useampia leirejä. Tänään alkaneessa ilmoittautumisessa on voinut hakea leiripaikkaa Haukharjan tyttöleiriltä ja kahdelta sekaleiriltä sekä rovastikunnalliselta telttaleiriltä. Kaikilla leireillä on mukana tuttu seurakunnan työntekijä ja isosia.

Ensimmäiset leirit täyttyivät hyvin nopeasti. Ennen puolta päivää oli ilmoittautumisia tullut jo 142. Lähes 40 lasta odottaa leiripaikkaa varasijalta. Telttaleirille tosin on vielä tilaa. "Telttaleiri on erittäin kiva vaihtoehto, ja kannatta hakea myös sinne" toteaa vastaava nuorisotyönohjaaja Rose-Marie Virolainen. "Olemme saaneet useita puheluita vanhemmilta, jotka ovat toivoneet lisäleirien järjestämistä. Valitettavasti emme nyt lennosta voi luvata lisäleirejä, mutta lupaamme keskustella asiasta. Turvallisuus leirtoiminnassa on tärkeää, joten jokaista leiriä suunniteltaessa tulee olla hyvin huomioitu sijaiskuviot ym. sellainen".

2021-05-24 12:08:00.0