Kymmenen nuorta haki kesätöitä somenuoren- ja kesätoiminnan toteutuksen tehtävissä

Hämmästynyt nuori keltaisella pohjalla

Nuorten kesätyöseteleillä palkataan 2 nuorta kahdeksi viikoksi

Nuoret tulevat töihin kahden viikon jaksoihin ja tekevät somenuoren- sekä kesätoiminnan toteuttamisen tehtäviä. Näitä paikkoja voi vielä hakea, ilmoitukset tulevat esille myös nuorten somesivuille. Kesätyösetelillä työllistyessä töitä tehdään joko 2 viikkoa kesäkuussa tai kaksi viikkoa heinäkuussa. Näistä saatava palkka on  noin 350 euroa. Tehtävää voi hakea nuori, joka on jäänyt ilman kesätöitä (palkkiopohjaisia leiri-isosen tehtäviä ei lasketa).

HAKEMUKSET (Haku on päättynyt)

Kesätyösetelit apuna nuorten työllistämisessä

Uudenkaupungin seurakunta hyödyntää nuorten palkaamisessa kirkkohallituksen myöntämiä kesätyöseteleitä. Opetus- ja kulttuuriministeriö myönsi Kirkkohallitukselle 460 000 euron erityisavustuksen seurakuntien kesätyöntekijöiden palkkaamiseen. Avustuksen tavoitteena on lisätä kesätyöpaikkojen määrää Suomen seurakunnissa. Avustus on osa hallituksen toimenpidekokonaisuutta, jolla pyritään lieventämään koronatilanteen lapsille ja nuorille aiheuttamia haittoja.

Monia isosia leireillä

Uudenkaupungin seurakunta on perinteisesti kutsunut isosia leirien toteuttamisen avuksi. Rippileireille ja kouluikäisten tyttöjen- ja poikien leireille on otettu palkkiopohjaisesti kymmeniä nuoria. Rippileirien isoset on jo päätetty, mutta kouluikäisten leirien isosten- ja leiriaikuisten haku alkaa 17.5 seurakunnan kotisivujen kautta.

Lisätietoja:
Vastaava nuorisotyönohjaaja