Via Crucis - pääsiäistrilogia 2021 Alfa TV: llä

orjantappurakruunu ruskeaa taustaa vasten

Uudenkaupungin Uudessa kirkossa kantaesityksensä 11.8. saava Olli Kortekankaan säveltämä kirkko-ooppera Ende und Beginn on esillä Alfa TV: n Via Crucis -pääsiäistrilogian toisessa osassa 3.4. Kuvausryhmä kävi Uudessakaupungissa maaliskuun alussa ja kuvasi kirkossa oopperan harjoituksia yhteistyössä Olli Kortekankaan, urkuri Kari Vuolan, baritoni Nicholas Söderlundin ja tanssija koreografi Minna Tervamäen kanssa.

Lauantaina 3.4. klo 17:30 Alfa TV: llä

”Maailmassa, mutta ei maailmasta”

Uudessakaupungissa valmistellaan kirkko-oopperaa Dietrich Bonhoefferin sanoin.

Teologi Vesa Ollilainen kertoo, miksi pääsiäinen on tärkeä uskon puolustajalle.

Seppä Tommi Laine ja luovan työn mysteeri.

Jo perinteeksi muodostunut Via Crucis -pääsiäistrilogia nähdään jälleen AlfaTV:llä. Kolmiosaisessa ohjelmasarjassa astutaan tänä vuonna taiteen ja luovuuden maailmaan sekä pohditaan pääsiäisen tapahtumia ja henkilöitä teologian näkökulmasta.

Osa 1: ”Tapa olla minä” PE 2.4. klo 18:00

Kristillisen tanssikoulu Trian perustaja Suvi Salmenkivi kertoo tanssijan tiestä. Taiteilija Antti Huovisen kutsumuksessa kohdataan ihminen. Professori Lauri Thurén kertoo, miten Juudaksen tarina avautuu alkukielellä.

Osa 2: ”Maailmassa, mutta ei maailmasta” LA 3.4. klo 17:30

Uudessakaupungissa valmistellaan kirkko-oopperaa Dietrich Bonhoefferin sanoin. Teologi Vesa Ollilainen kertoo, miksi pääsiäinen on tärkeä uskon puolustajalle. Seppä Tommi Laine ja luovan työn mysteeri.

Osa 3: ”Yhteyteen kutsutut” SU 4.4. klo 18:30

Ylistystanssija ja psykologi Titta Hassila avaa Raamatun näkökulmaa kehollisuuteen. Kuvataiteilija Ulla-Maija Kallisen teoksissa näkyy luonnon ylösnousemus. Pääsiäinen haastaa meidät suurten kysymysten äärelle.

2021-03-28 19:41:00.0