Uudenkaupungin seurakunnan koronaohjeistus 5.2.2021

Tämä tiedote on tiivistelmä keskeisimmistä toimintaa koskevista ohjeista. Lisäohjeita voi kysyä eri työmuodoista vastaavilta työntekijöiltä. Ensisijainen yhteyshenkilö Korona-tiedotuksessa ja ohjeistuksissa on kirkkoherra Juhana Markkula puh. 050 363 4302.

AVIn eli Aluehallintoviraston yleissuositus tilaisuuksien väkimääriä koskien Varsinais-Suomessa:

•    sisätiloissa julkisiin tilaisuuksiin voi osallistua enintään 10 henkilöä
•    ulkona järjestettäviin tilaisuuksiin voi osallistua enintään 10 henkilöä

Väkimääriä koskevien rajoitusten vaikutus seurakunnan toimintoihin:

Jumalanpalvelukset

•    jumalanpalvelukset striimataan ilman läsnä olevaa seurakuntaa.
    •    jumalanpalvelusten linkit löytyvät seurakunnan kotisivuilta

Kirkolliset toimitukset

•    Kirkollisissa toimituksissa suurin sallittu osallistujamäärä on 10 henkilöä. Tähän määrään eivät sisälly pappi, suntio ja kanttori.
    •    Hautaan siunauksissa voidaan pastoraalisista syistä ylittää sallittu maksimimäärä, jotta vainajan kaikkein läheisimmät ihmiset pääsevät mukaan.
    •    Kasteet järjestetään seurakunnan tiloissa.
    •    Papit ja kanttorit eivät osallistu muistotilaisuuksiin tai kastekahveille.
    •    Kaikille tilaisuuksiin osallistuville suositellaan vahvasti maskin käyttöä.

Muu toiminta ja tapahtumat

•    Seurakunnan kokoava toiminta aikuisille keskeytetään 10.3.2021 asti.
    •    Seurakunnan lasten ja nuorten (alle 20-vuotiaat) sisätiloissa tapahtuvaa pienryhmätoimintaa voidaan jatkaa turvaohjeet huomioiden.

Rippikoulut

•    Rippikoulut kokoontuvat oman ryhmän aikataulujen mukaisesti.
    •    Maskisuositus voimassa ja pyritään huolehtimaan turvaväleistä ja käsien pesusta.

Kirkkoherranviraston ja taloustoimiston aukiolo

•    Toimistot on suljettu ja palvelevat asiakkaita vain puhelimitse 02-8404 100 tai sähköpostitse uudenkaupungin.seurakunta(at)evl.fi.
    •    Haudanhoitoihin ja hautapaikkoihin liittyvät asiat puh. 050 3634 511 tai mari.talvinen(at)evl.fi

Seurakunta toimii mm. netissä ja työntekijät ovat tavoitettavissa puhelimitse ja sähköpostitse.

Uudenkaupungin seurakunnan koronatiedote 5.2.2021 ladattavissa tästä

2021-02-05 14:46:00.0