Uudenkaupungin seurakunnan korona-ohjeistus ajaelle 3.12.-23.12.2020

Tämä tiedote on tiivistelmä keskeisimmistä toimintaa koskevista ohjeista. Lisäohjeita voi kysyä eri työmuodoista vastaavilta työntekijöiltä. Ensisijainen yhteyshenkilö Korona-tiedotuksessa ja ohjeistuksissa on kirkkoherra Juhana Markkula puh. 050 363 4302.

AVIn eli Aluehallintoviraston yleissuositus tilaisuuksien väkimääriä koskien Varsinais-Suomessa

• sisätiloissa julkisiin tilaisuuksiin voi osallistua enintään 10 henkilöä
  • ulkona järjestettäviin tilaisuuksiin voi osallistua enintään 20 henkilöä

Väkimääriä koskevien rajoitusten vaikutus seurakunnan toimintoihin:

Jumalanpalvelukset

• jumalanpalvelukset striimataan ilman läsnä olevaa seurakuntaa 6.12. alkaen.

Kirkolliset toimitukset

• Kirkollisissa toimituksissa suurin sallittu osallistujamäärä on 10 henkilöä. Tähän määrään eivät sisälly pappi, suntio ja kanttori.
  • Hautaan siunauksissa voidaan pastoraalisista syistä ylittää sallittu maksimimäärä, jotta vainajan kaikkein läheisimmät ihmiset pääsevät mukaan.
  • Kasteet järjestetään seurakunnan tiloissa.
  • Papit ja kanttorit eivät osallistu muistotilaisuuksiin tai kastekahveille.
  • Kaikille tilaisuuksiin osallistuville suositellaan vahvasti maskin käyttöä.

Muu toiminta ja tapahtumat

• Seurakunnan kokoava toiminta aikuisille keskeytetään 23.12. asti. Tämä koskee myös sisätiloissa järjestettäviä Kauneimpia joululauluja sekä esimerkiksi jouluruokailuja.
  • Seurakunnan lasten ja nuorten (alle 20-vuotiaat) sisätiloissa tapahtuvaa pienryhmätoimintaa voidaan jatkaa turvaohjeet huomioiden.

Jouluaaton ja joulupäivän tilaisuudet

• Joulunpyhien tilanne selviää myöhemmin ja siitä viestitään, kun viranomaisten ohjeet niiden osalta ovat tiedossa.

Kirkkoherranviraston ja taloustoimiston aukiolo

• Toimistot on suljettu 7.12. alkaen ja palvelevat asiakkaita vain puhelimitse 02-8404 100 tai sähköpostitse uudenkaupungin.seurakunta(at)evl.fi.
  • Haudanhoitoihin ja hautapaikkoihin liittyvät asiat puh. 050 3634 511 tai mari.talvinen(at)evl.fi

Joulua ei ole peruttu!

Joulua ei kuitenkaan ole peruttu. Seurakunta toimii mm. netissä ja työntekijät ovat tavoitettavissa puhelimitse ja sähköpostitse. Joulu tulee sittenkin.

2020-12-11 11:56:00.0