Crusell-messu

Sini-vihreällä heleällä pastellitaustalla teksti: Crusell-messu 26.7.2020 klo 10 Uusi kirkko

Uudenkaupungin seurakunta järjestää yhteistyössä Crusell-viikon kanssa Crusell-messun Kirkastussunnuntaina 26.7 klo 10 alkaen Uudenkaupungin Uudessa kirkossa. Musiikkipainotteisessa ehtoollisjumalanpalveluksessa liturgina ja baritonisolistina toimii oopperalaulaja ja pappi Esa Ruuttunen ja saarnan pitää kirkkoherra Juhana Markkula. Bassosolistina laulaa Nicholas Söderlund. Klarinettia soittaa Tuulia Ylönen ja kirkon arvokkaita Marcussen-urkuja Kari Vuola.

Muusikot kantaesittävät messussa kolme Uudenkaupungin seurakunnan tilaamaa liturgista kappaletta säveltäjä Olli Kortekankaalta. Tilaisuudessa kuullaan myös Juhani Haapasalon ja maailmankuulun ranskalaisen säveltäjän Olivier Messiaenin musiikkia sovitettuna klarinetille ja uruille. Grassmark striimaa Crusell-messun ja se on nähtävissä ja kuultavissa seurakunnan kotisivuilta löytyvän internet-linkin kautta.

2020-07-21 17:29:21.0