Kirkot avataan, striimaus tauolle - kesäajan jumalanpalvelukset Uudenkaupungin seurakunnassa

Kirkot ovat avoinna -tervetuloa!

Kirkot ovat avoinna- tervetuloa!

Erityistä varovaisuutta ja huolellisuutta on silti syytä noudattaa ja riskiryhmiin kuuluvia tai flunssa-oireista kärsiviä kehotetaan edelleen pidättäytymään osallistumasta tilaisuuksiin. Osallistujamäärissä on myös rajoituksia. Uudenkaupungin seurakunnan kirkoissa 50 henkilön maksimimäärä koskee Kalannin, Lokalahden ja Pyhämaan kirkkoja. Uudenkaupungin uuden kirkon osallistujamäärä vaihtelee tilaisuustyypistä riippuen seuraavasti:

Torstain 4.6. viikkomessu (ehtoollinen) 50 hlöä

Sunnuntain 7.6. messu (ehtoollinen) 100 hlöä

Sunnuntain 14.6. sanajumalanpalvelus (ei ehtoollista) 200 hlöä – Huom! Tämä on YLEn suora radiojumalanpalvelus.

Messua ehtoollisen kera vietetään seurakunnan kirkoissa noin kerran kuussa. Tarkemmat ajat ovat nähtävissä kirkollisista ilmoituksista ja seurakunnan netti- ja Facebook-sivuilta. Vanhaan kirkkoon siirrytään juhannuksesta 20.6. alkaen.

Poikkeusaikana hyvin palvellut ja hyvää palautetta saanut jumalanpalvelusten striimaus jää kesän ajaksi tauolle, kun henkilökuntaa ei kesän lomien ja rippileirien aikana riitä tähän. Kiinteän virtuaalikirkkojärjestelmän asentamista selvitellään syksyksi ja myös tutun striimauksen säännöllistä organisoimista selvitetään.

Kaksi kesäajan jumalanpalvelusta on kuitenkin seurattavissa suorina median / netin välityksellä. Radion YLE1 lähettää 14.6. sanajumalanpalveluksen suorana Uudesta kirkosta. Heinäkuun lopun 26.7. Crusell-messu Uudesta kirkosta puolestaan striimataan. Liturgina Crusell-messussa on Esa Ruuttunen, pappi ja oopperalaulaja.

Lämpimästi tervetuloa kesäkirkkoon!

Thu Jun 04 12:34:00 EEST 2020