Seurakunnan Majatalo Kutsuu

Uudenkaupungin seurakunnan uudet Majatalo-illat alkavat sunnuntaina 8.3. Ugin seurakuntakeskuksessa. Majatalo on nimensä mukaisesti kaikenlaisten kulkijoiden kohtaamispaikka. Majatalo-illat ovat lähtöisin muusikko Pekka Simojoen ideasta ja iltoja onkin järjestetty jo useiden vuosien ajan hänen kotipaikkakuntansa Kangasalan seurakunnassa.

Yhtenä innoittajana illoille on ollut Simojoen laulu Särkyneiden majatalo. Laulun sanojen viitoittamana iltojen tavoitteena on pitää kynnys matalana, seinät leveänä ja katto korkealla. Ensimmäinen ilta tarjoaa myös tilaisuuden tutustua seurakunnan uuteen kirkkoherraan Juhana Markkulaan, joka on luvannut kertoa viime kesän matkastaan Kanadan Vancouveriin, jossa hän vietti aikanaan neljä vuotta teologian opintojen parissa.

Majatalojen toteutuksessa ovat keskeisessä roolissa seurakuntalaiset. Seurakuntalaisen haastattelussa on tällä kertaa emäntä Mervi Pirilä Kalannista. Haastattelujen teemana on ”Huomenna tähän aikaan”. Ajatuksena on silloittaa elämää rohkeasti pyhän puolella arjessa – seurakunnan tunnuslauseen mukaisesti. Majatalon muusikkoina toimivat kanttorit Pasi Venho ja Kari Vuola, jotka ovat luvanneet esittää mm. negrospirituaaleja.

Majatalo-ilta Ugin seurakuntakeskuksessa alkaa klo 17.00. Majatalossa on lastenhoito. Tilaisuuden jälkeen tarjolla on Marttojen keittämät kahvit iltapalan kera.

Fri Feb 28 14:01:16 EET 2020