Satama soi käynnistää Pakkahuoneen kesän iltatorikauden

Laukkarinen_Trio_03vrs2_XL.jpg

Pekka Laukkarinen Trio eli Pekka Laukkarinen, Leevi Helo ja Matti Laitinen. Kuva: Ohjelmatoimisto Kristalli

Satama soi -tapahtuma käynnistää Pakkahuoneen iltatorikauden. Satama soi -avajaistapahtuma järjestetään jo yhdeksättä kertaa. Tapahtuma on Pakkahuoneen torilla juhannuksen jälkeisenä keskiviikkona 26.6. kello 16-19. Samalla vietetään suositun Lasten sataman avajaisia.

Satama soi -illan aikana Pakkahuoneen lavalla esiintyy useampaan otteeseen Pekka Laukkarinen Trio, joka tarjoilee Pekka Laukkarisen, Leevi Helon ja Matti Laitisen soittamaa ja laulamaa musiikkia monen ikäiselle yleisölle. Illan musiikkitarjonta käynnistyy kello 16 lapsille suunnatulla konsertilla.

Pekka Laukkarisella on takanaan liki 20 vuoden artistiura. Hän keikkailee satojen konserttien vuosivauhtia ja lauluvalikoimasta löytyy teoksia niin lapsille, nuorille kuin aikuisillekin. Porvoossa asuva Laukkarinen on julkaissut neljä sooloalbumia ja tehnyt myös lastenlevyjä yhteistyössä eri tahojen kanssa. Monitaitoinen Laukkarinen on muusikko, laulaja, lauluntekijä sekä lastenohjelmien tv-juontaja. Laukkarinen soittaa kitaraa, lyömäsoittimia ja huuliharppua.

Satama soi -tapahtuman tervehdyspuheen Uudenkaupungin kaupungilta tuo hyvinvointijohtaja Asta Engström ja hartaushetken pitää Uudenkaupungin seurakunnasta kappalainen Arja Kalliopaasi. Illan juontajana toimii Sakunkulmasta monelle tutuksi tullut Sari Mykrä.

Pakkahuoneen leikkikentällä on kello 16–18 maksuton Lasten sataman puuhateltta, jossa on paikalla leikittäjiä. Lapsi voi osallistua Lasten sataman toimintaan oman aikuisensa kanssa. Pakkahuoneen leikkikentän puolella voi kello 16–18 osallistua maksuttomaan poniajeluun ja talutusratsastukseen.

Kaatosateen sattuessa ohjelma pidetään Vanhassa kirkossa. Tapahtuman järjestelyistä vastaavat Uudenkaupungin seurakunta ja Pakkahuone.

Pakkahuoneen keskiviikkoisin järjestettäville iltatoreille ovat kaikki myyjät tervetulleita. Niitä järjestetään juhannuksen jälkeisestä viikosta alkaen elokuun 7. päivään asti. Paikkoja ei varata, vaan ne täytetään myyjien saapumisjärjestyksessä. Pakkahuoneen henkilökunta käy ohjelman alkaessa keräämässä pienen myyntipaikkamaksun. Lasten myyntipaikat ovat puoleen hintaan.

Satama soi ja Lasten satama 26.6.

Klo 16 – 16.45 Lasten sataman ohjelma Pakkahuoneen lavalla: Pekka Laukkarinen Trio esiintyy (Pekka Laukkarinen, Leevi Helo ja Matti Laitinen)

Klo 16 – 18 Lasten sataman puuhateltta Pakkahuoneen leikkikentällä

Klo 17 – 17.45 Pekka Laukkarinen Trio esiintyy

Klo 17.45 Tervehdyspuhe: Uudenkaupungin kaupungin hyvinvointijohtaja Asta Engström, hartaushetken pitää Uudenkaupungin seurakunnan kappalainen Arja Kalliopaasi