Pitkäperjantain iltamusiikki Uudenkaupungin kirkossa

Pitkäperjantain iltamusiikki järjestetään Uudenkaupungin Uudessa kirkossa.

Uudenkaupungin seurakunnan musiikkityö järjestää perinteisen Pitkäperjantain iltamusiikin Uudenkaupungin Uudessa kirkossa 19.4. klo 18. Iltamusiikissa kuullaan tänä vuonna urkuja ja jousisoittimia.

Tälle kokoonpanolle sovitettuna kuullaan klassikkoteokset Johann Sebastian Bachin Air Orkesterisarjasta N:o 3 ja Tomaso Albinonin teemaan pohjautuva Remo Giazotton Adagio. Juhani Haapasalo on sovittanut uruille ja jousiryhmälle Joonas Kokkosen urkuteoksen Lux aeterna.

Jean Sibeliuksen Elegie ja Kokkosen Surusoitto kuullaan sello-urut -duon esittämänä. Koraali "Herzlich tut mich verlangen", jota lauletaan pitkäperjantaina sanoilla "Oi, rakkain Jeesukseni" on teemana Bachin, Johann Ludwig Krebsin ja Max Regerin teoksissa.

Iltamusiikin urkurina on Uudenkaupungin seurakunnan kanttori Kari Vuola. Jousiryhmässä soittavat Riitta Hirvonen (viulu), Senni Hirvonen (viulu), Jaakko Mattelmäki (alttoviulu), Mikko Kuusisto (sello) ja Juha Ellmén (kontrabasso).

Vakka-Suomen musiikkiopiston opettajina toimivat Mikko Kuusisto ja Jaakko Mattelmäki vastaavat sello- ja viulusooloista. Iltamusiikin tekstin ja rukouksen lukee kappalainen Arja Kalliopaasi.

Käsiohjelmia on myynnissä ovella ennen konserttia. Käsiohjelmatuotto menee Yhteisvastuukeräykseen.

2019-04-17 08:02:00.0