Seurakunnan Perhepäivä Kalannissa ja U:gissa

Perhepäivässä on tehty muun muassa puisia enkeleitä. Kuva: Suvi Teeri

Uudenkaupungin seurakunta järjestää huhti- ja toukokuussa Perhepäivän. Perhepäivä-tapahtuma käynnistyy kummallakin kerralla kirkossa yhteisellä messulla, jonka jälkeen on ruokailu ja perheille yhteistä tekemistä.

Perhepäivä järjestetään palmusunnuntaina 14. huhtikuuta kello 10 Kalannissa ja helatorstaina 30. toukokuuta kello 10 Uudessakaupungissa. Kalannin Perhepäivässä on pääsiäisteema ja kirkon pihalle on tulossa vierailemaan karitsa. Uudenkaupungin Perhepäivässä puolestaan vierailee poni ja lapset pääsevät osallistumaan keppihevosrataan sekä testaamaan taitojaan jättisaippuakuplien puhaltelussa.

Messussa huomioidaan perheen pienimmät ja perheet pääsevät osallistumaan myös messun toteutukseen. Lapsilla on erityinen ja jännittävä tehtävä, koska he saavat osallistua ehtoollisen jakamiseen. Lapset myös toivottavat seurakuntalaisia kirkon ovella tervetulleeksi ja osallistuvat kolehdin keräämiseen.

Messun jälkeen ruokaillaan tai syödään välipala yhdessä joko seurakuntakodilla tai kirkon pihapiirissä. Kirkkohetken jälkeen Perhepäivän yhteinen tekeminen vaihtelee. Olemme aiemmilla kerroilla esimerkiksi nikkaroineet klapienkeleitä, pelanneet pihapelejä sekä taituroineet saippuakuplia.

Tapahtuman kesto on 1,5-2 tuntia. Seurakunnan järjestämään Perhepäivään ei tarvitse ilmoittautua ennakkoon.

Lisätietoja seurakunnan Perhepäivästä voi kysyä lapsityönohjaaja Minna Rautaselta puh. 050 363 4140 tai minna.rautanen@evl.fi

2019-04-03 14:19:00.0