U:gissa annettiin seurakuntavaalien ennakkoääniä 937

Seurakuntavaalien teemana on tänä vuonna Minun kirkkoni.

Vaaleja voi seurata sosiaalisessa mediassa tunnisteella #minunkirkkoni.

Lauantaina päättyneessä seurakuntavaalien ennakkoäänestyksessä annettiin Uudenkaupungin seurakunnan alueella 937 ääntä. Näistä äänistä 13 lähetettiin muihin seurakuntiin.

Ennakkoäänestysprosentti Uudenkaupungin seurakunnassa oli 9,26. Numerot voivat vielä muuttua, koska muualla annettuja ennakkoääniä voi saapua Postin välityksellä vielä perjantaihin asti.

Varsinainen vaalipäivä on sunnuntaina 18. marraskuuta. Silloin seurakuntavaaleissa voi käydä äänestämässä alueen kirkoissa klo 11-20. Äänestyspaikkoina sunnuntaina siis ovat Uudenkaupungin Uusi kirkko, Kalannin kirkko, Lokalahden kirkko ja Pyhämaan uusi kirkko.

Vaaleissa valitaan seurakunnan kirkkovaltuustoon 27 jäsentä. Valitsijayhdistyksen ehdokaslistoja on kaksi: Seurakuntaväen ehdokaslista ja Meidän kirkkomme. Seurakuntaväen listalla on 27 ehdokasta, jotka ovat Kalannin, Lokalahden ja Pyhämaan alueelta.

Neljä vuotta sitten pidetyissä seurakuntavaaleissa uusikaupunkilaisten äänestysaktiivisuus oli 21,4 prosenttia. Se oli huomattavasti korkeampi kuin koko maan keskiarvo, joka oli 11,7 prosenttia.

Silloin äänioikeutettuja oli 10 814. Tänä vuonna äänioikeutettuja Uudenkaupungin seurakunnan jäseniä on 10 117.

VaalikoneLinkki avautuu uudessa välilehdessä

EhdokaslistatLinkki avautuu uudessa välilehdessä