Nimikkolähetti Sari-Johanna Kuittilo mukana Lähetystorilla

Vakka-Suomen seurakuntien yhteistä Lähetystoria, tämän kesän viimeistä Tul toril –teematoria,  vietetään lauantaina 1. syyskuuta klo 9-13 Uudenkaupungin torilla jo 35. kerran.

Jokasyksyisessä toritapahtumassa vierailijat kertovat lähetystyön parissa tehtävästä työstä ja myös musiikki on vienyt kuulijoita eri kulttuurien maailmaan. Kuulumisia on saatu muun muassa Virosta, Taiwanista ja Hongkongista. Tällä kertaa Lähetystorin vieraana on Uudestakaupungista kotoisin oleva diakoni, työnohjaaja Sari-Johanna Kuittilo, joka on työskennellyt Israelissa Suomen Lähetysseuran kautta vuodesta 2005 alkaen.

Sari-Johanna Kuittilon terveiset kuullaan lavalla klo 10.30 ja 12.30 ja hän on koko toriajan tavattavissa. Sari-Johanna Kuittilon työtä tukevat Uudenkaupungin ja Lokalahden kappeliseurakunnat sekä Taivassalon seurakunta.

Musiikkivieraana on Israelissa vapaaehtoisena työskennellyt Maria Dahlgren. Maria Dahlgren laulaa heprealaisia lauluja ja häntä säestää Mika Äijäläinen klo 11 ja 12.

Lapsille ohjelmaa tarjoaa Teatteri Saviruukku  klo 10 ja 11.30 lähetysaiheisella nukketeatteriesityksellään Arvaa mitä, lännes on itä. Esitykset nähdään lavalla. Myös puuhateltassa riittää lapsille tekemistä ja kaikki halukkaat saavat ilmapallon.

Lähetystorin juontaa Merja Alastalo Vehmaalta, aamuhartauden klo 9 pitää Antti Kuokkanen Pyhämaasta ja yhteislaulua johtaa kanttori Hanna Pishro Vehmaalta.

Seurakuntien myyntikojuista löytyy syksyn satoa, kotiruokaa, leivonnaisia, kalaa, käsitöitä, kahvia ja pullaa, lettuja, vohveleita sekä grillimakkaraa.

Lähetystorilla on mukana myös hyväntahdon kahvila, Goodwill cafe, joka on vuoden verran toiminut Uudenkaupungin seurakunnan kohtaamispaikka paikkakuntalaisille ja muualta tänne tulleille uusille asukkaille. Lähetystorin kahvio on tällä kertaa Goodwill cafe –teltassa ja siellä voi osallistua myös ilmaiseen kukka-arvontaan. Myös pappi Heli Nurmi on tavattavissa.

Lähetystorin järjestävät Uudenkaupungin, Kalannin, Pyhämaan ja Lokalahden kappeliseurakunnat, Laitilan, Pyhärannan, Taivassalon, Vehmaan ja Kustavin seurakunnat sekä Uudenkaupungin helluntaiseurakunta ja Lähde - Uudenkaupungin vapaaseurakunta.

Torin tuotto menee lähetystyön hyväksi kunkin seurakunnan nimikkokohteisiin ja pika-arvonnan tuotto Suomen Lähetysseuran Tasaus-keräykseen.

Lämpimästi tervetuloa Lähetystorin 35-vuotisjuhlaan!

--------------------------------------------------------------

Lähetystorille voi lahjoittaa myytävää

Lähetystorille lauantaina 1.9. voi lahjoittaa myytäväksi syksyn satoa, mehuja, hilloja, käsitöitä, leivonnaisia ym.

Leivonnaisiin tulee kirjata tiedot kaikista käytetyistä aineksista, päiväys milloin leivottu sekä onko vähälaktoosinen, laktoositon, gluteeniton tms.

Toritavaroita vastaanottavat Pyhämaassa Anita Lamminen, Anneli Laurila, Salme Leino, Raakel Elo, Lulu Sotka, Toive Vähätupa ja Jarkko Sjöblom, lisätiedot Anita Lamminen puh. 044 5458246.

Perjantaina 31.8. tavaroita otetaan vastaan

- Uudenkaupungin kirkkoherranvirastossa klo 9-13, lisätiedot Anneli Pietilä puh. 040 7304712

- Kalannin seurakuntakodissa klo 15-19, Terhi Suikki puh. 045 3156485

-  Lokalahden Paanulassa klo 17-19, Airi Laivoranta puh. 044 3539021.

Lahjoitukset voi toimittaa myös suoraan torille lauantaiaamuna 1. syyskuuta.

2018-08-22 16:00:00.0