Seurakunnassamme avoinna ylempää korkeakulututkintoa edellyttävä kanttorin virka

Uudenkaupungin seurakunta on neljästä kappeliseurakunnasta koostuva noin 12 000 jäsenen ja noin 50 työntekijän seurakunta. Uuteenkaupunkiin kuuluva, muinaismaakuntanakin tunnettu, Kalanti oli jo keskiajalla alueen tärkeä kirkollinen keskus. Uudenkaupungin kaupunki täyttää tänä vuonna 400 vuotta. Puutalokaupunki, jossa ”meil o meri iha rannas” tunnetaan mersuja valmistavasta autotehtaasta ja kesäisestä puupuhallinfestivaali Crusell-viikosta.

Uudenkaupungin seurakunnan musiikkityön tiimiin kuuluu neljä työntekijää. Kanttoreiden lähiesimiehenä toimii vastaava kanttori. Seurakunnassa on neljä jumalanpalveluspaikkaa ja kaikki kanttorit tekevät perustyötä koko seurakunnan alueella. Kanttoreiden keskinäisessä työnjaossa jokaisella on vastuullaan yhden kappeliseurakunnan alueella tehtävä työ (avoinna olevassa virassa Lokalahti).

Avoinna oleva virka on uusi ja sen painopiste tulee olemaan lasten ja nuorten parissa tehtävässä musiikkityössä. Tässä työssä odotamme seurakuntamme kasvatustyön kentän hahmottamista ja kehittämistä kirkkomusiikin ammattilaisen näkökulmasta. Työhön kuuluu osallistumista sekä uusienkin avausten tekemistä varhaiskasvatustyöstä rippikoulutyöhön.

Virkaan valittavalta edellytetään kirkkohallituksen päätöksen (kirkon säädöskokoelma 123/2015) mukainen kelpoisuus. Virka edellyttää suomen kielen erinomaista suullista ja kirjallista taitoa sekä ruotsin kielen tyydyttävää ymmärtämisen taitoa. Kanttorin on oltava Suomen evankelis-luterilaisen kirkon konfirmoitu jäsen

Viran palkkaus määräytyy KirVESTES, vaativuusryhmä 601:n mukaisesti. Virassa noudatetaan kuuden kuukauden koeaikaa. Ennen viran vastaanottamista valitun tulee esittää hyväksyttävä todistus terveydentilastaan (KL 6:16) sekä laissa lasten kanssa työskentelevien rikostaustan selvittämisestä (504/2002) tarkoitettu rikosrekisteriote.

Hakuaika päättyy perjantaina 10.2.2017 klo 15. Uudenkaupungin seurakunnan kirkkoneuvostolle osoitettu hakemus toimitetaan osoitteeseen:

Uudenkaupungin seurakunta, Koulukatu 6, 23500 Uusikaupunki

TAI

sähköposti: uudenkaupungin.seurakunta@evl.fi

Lähetykseen tunnus ”kanttorin virka”.

Hakemukseen tulee liittää CV, jäljennös tutkintotodistuksista ja virkatodistus, josta selviää henkilön kuuluminen kirkkoon ja konfirmaatio.

Haastattelut pidetään maanantaina 6.3. 2017. Haastatteluun kutsutuille lähetetään erikseen tiedot haastatteluun kuuluvista soitto- ja laulutehtävistä.

Tiedustelut: Ari Hirvonen (vastaava kanttori) puh. 050 363 4114

2017-02-02 15:00:00.0