Uudenkaupungin Tiekirkot avautuvat kesäkuussa

Lisätty 06.06.2016

Tiekirkot ovat ikkuna historiaan, arkkitehtuuriin ja kulttuuriin.
Avoimet kirkot ja niiden vaalitut ympäristöt tarjoavat astetta levollisemman taukopaikan moottoritiemeiningille.

Seurakunta palvelee näin matkailijoita ja oman paikkakunnan ihmisiä.

Tiekirkkotoiminta luo mahdollisuuksia hiljentymiselle ja moderneille pyhiinvaelluksille.

Monien suosima kesäinen ohjelmanumero on tutustuttaa esimerkiksi lomavieraat oman koti- tai mökkipitäjän kirkkoon.

Tänäkin kesänä 2016 kaikki seurakuntamme kirkot ovat Tiekirkkoja ja avoinna tutustumista ja hiljentymistä varten:

- Uudenkaupungin  ja Pyhämaan kirkot 6.6.-7.8.

- Kalannin ja Lokalahden kirkot 27.6. -7.8.

Kirkkojen aukioloaika on arkisin klo 11-17 ja pyhäpäivinä klo 12-16, jolloin myös opas on paikalla.

Muina aikoina kirkot ovat avoinna sopimuksesta, puh. 02-8404100.

Tiekirkot kutsuvat tauolle

Vuodesta toiseen noin 250 Tiekirkkoa ympäri Suomen kutsuu kesällä leppoisalle tauolle avoimeen kirkkoon.
Tiekirkkoihin voit tutustua tarkemmin tästä  Niitä voit etsiä Tiekirkkoja paikkakunnan tai kirkon nimen
mukaan.  Tarkista Aukiolot -kohdasta voit selata ja tulostaa luettelon kesän 2016 Tiekirkoista aukioloaikoineen.

Vaella rennoille kirkkokierroksille

Kierrä kirkko tai toinen, kerää koko sarja.  Voit selailla ehdotuksia erilaisille tiekirkkokierroksille tästä.

- Tosikiertäjille on tarjolla sata lasimaalauskirkkoa tai 33:n keskiaikaisen Tiekirkon kierros.
- Vähempään tyytyvälle olisi viisi Alvar Aallon kirkkoa tai Puukirkko-kierros.

Kaikkea ei tarvitse nähdä tämän kesän aikana, tutustumista voi jatkaa ensi kesänä. Silloinkin Tiekirkot tarjoavat taivaallisia taukopaikkoja matkasi varrella.

Kesän kuvakilpailu: ”Parasta Tiekirkossa”

Kesällä 2016 oman parhaan tiekirkkokokemuksensa voi ikuistaa kuvaksi ja osallistua samalla Tiekirkkojen kuvakilpailuun. Sosiaalisen median kanavissa hashtagilla #tiekirkot tai #tiekirkko 20.8. mennessä jaetut otokset osallistuvat kilpailuun, jossa palkintoina on rahapalkkioita sekä iPadMini.

Kuvat ilmestyvät kaikkien ihailtavaksi uuden Tiekirkko-sivuston alaosan some-sovellukseen.

Kilpailusta lisää osoitteessa tiekirkot.fi/kilpailu.

Rukouksia matkallesi

Herra, kiitos että sinä kuljet
kanssani niin moottoritien kiivaassa sykkeessä
kuin kylätien kuiskailevassa hiljaisuudessa,
niin pimeässä, sateessa, valossa kuin
kuivalla kelillä.
Herra, saata minut kerran perille kotiin
kaikkien polkujen, teiden, mutkien ja mäkien jälkeen.

- Risto Kormilainen

Älä jätä elämääsi oman ymmärryksesi
varaan, vaan turvaa koko sydämestäsi Herraan.
Missä kuljetkin, pidä hänet mielessäsi,
hän viitoittaa sinulle oikean tien.
         - Sananlaskujen kirja 3:5-6

2016-08-17 14:29:00.0