Andante-orkesterin harjoitus

to 12.12. klo 17.30

Uudenkaupungin seurakuntakeskus

Andante-orkesterin harjoitus

Andante-orkesteri on toiminut Uudenkaupungin seurakunnan musiikkiryhmänä syksystä 2009 alkaen. Andante-orkesterin kokoonpano on klassinen salonkiorkesteri (jouset, piano, huilu, oboe, klarinetti, trumpetti) ja se on jatkumoa vuonna 1889 perustetulle Uudenkaupungin Amatööriorkesterille. Orkesteri tarjoaa aikuisille mahdollisuuden ylläpitää nuorena aloitettua soittoharrastusta ja osallistua seurakunnan toimintaan. Mukana on myös Vakka-Suomen musiikkiopiston nuoria soittajia. Andante-orkesteri esiintyy erilaisissa seurakunnan tilaisuuksissa vaihtelevalla klassisella ohjelmistolla. Andante-orkesterin perinteisiin on koko ajan kuulunut myös Kauneimmat joululaulut –tilaisuus, jossa osa yhteislauluista on laulettu orkesterin säestyksellä. Orkesteri on pitänyt omia konsertteja mm. koululaisille ja esiintynyt tilauksesta Uudenkaupungin kaupungin ja erilaisten yhdistysten järjestämissä juhlissa. Orkesterin ohjelmistoon kuuluu myös kevyttä klassista musiikkia salonkiorkesterisovituksina. Andante-orkesteri on jo vuosien ajan säestänyt Uudenkaupungin lukion Wanhojen tanssit. Andante-orkesterin johtajana toimii Uudenkaupungin seurakunnan vastaava kanttori Ari Hirvonen.

Uudenkaupungin seurakunta