Lokalahden kirkossa hyväntekeväisyysmatinea

Lokalahden kirkossa järjestetään sunnuntaina 6.1. kello 16 Tähti suurempi muita -matinea. Luvassa on joulurunoja ja joululauluja.

Tukholmasta Uudenkaupungin Lokalahdelle saapuu ruotsinsuomalainen lauluyhtye Lux Voces, jota johtaa vehmaalaissyntyinen urkuri Inga Simola. Hän on johtanut lauluyhtyettä kymmenisen vuotta. Yhtyeen sopraanoja ovat Marja Numminen ja Inga Simola, alttoina Britta Berg ja Helena Laitanen, tenorina Christer Berg, bassona Markku Jokio, Markku Ohranen ja Kyösti Miilus.

Yhtyettä säestää urkuri Jani Kenttälä. Näyttelijä Eija-Irmeli Lahti esittää jouluisia tekstejä. Lahti on syntyjään lokalahtelainen ja on esiintynyt useasti kotikirkossaan.

Nyt Lahti esittää jouluisia tekstejä, esimerkiksi Yrjö Jylhän Legendan, jonka säkeistä matinea on poiminut Tähti suurempi muita -nimensäkin. Yleisö pääsee osallistumaan matineaan yhteislauluin.

Ohjelman tuotot menevät lyhentämättöminä seurakunnan vanhustyölle.

2019-01-02 10:44:00.0