Kauneimmat joululaulut

Kauneimmat joululaulut vetävät runsaasti väkeä paikalle.

Suomalaiset kokoontuvat kirkkoihin laulamaan Hoosianna-hymniä ensimmäisenä adventtina 2.12.2018. Siitä alkaa myös Kauneimpien Joululaulujen aika, joka jatkuu aina loppiaiseen saakka. Kauneimpien Joululaulujen suojelijana toimii rouva Jenni Haukio.

- Viime vuonna kauneimmaksi joululauluksi äänestetyn Varpunen jouluaamuna -laulun sanat, jossa ”köyhälle annetun siemenen sai oma veli enkelten maasta” kuvaavat yhteisvastuun syvintä sanomaa. Olemme kaikki toinen toisillemme sisaria ja veljiä niin kotona kuin myös kansainvälisesti. Juuri tästä on kyse myös joulun sanomassa – rakastamisesta ja rakastetuksi tulemisesta, siitä, ettei ketään jätetä yksin, Haukio toteaa.

Jenni Haukion tervehdys Kauneimpien joululaulujen kävijöille. Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Tänä vuonna Kauneimmat Joululaulut -tilaisuuksissa kerätään varoja kehitysmaiden lasten hyväksi. Suomen Lähetysseura tukee keräysvaroin muun muassa vammaisten lasten koulutusta ja terveydenhuoltoa, perheväkivallan ja lapsityön vastaista työtä sekä tyttöjen koulutusta 15 eri maassa, esimerkiksi Boliviassa, Nepalissa ja Etiopiassa.

KAUNEIMMAT JOULULAULUT UUDESSAKAUPUNGISSA

ke 19.12. klo 14 Kauneimmat joululaulut ja kanttoreiden Tiernapoikaesitys, Uudenkaupungin Uusi kirkko

Su 6.1.2019 klo 16 Pyhämaan seurakuntakodissa, Kirkontaustantie 21, Pyhämaa

Tänä vuonna ei järjestetä Kauneimmat joululaulut -tilaisuutta Pilvilinnassa.

LASTEN KAUNEIMMAT JOULULAULUT -tilaisuudet

pe 14.12. klo 18 Kalannin kirkko

su 16.12. klo 15 Uudenkaupungin kirkko

Joulun ajan ohjelmiin saattaa tulla muutoksia. Ajantasaiset tiedot voit tarkastaa kunkin päivän kohdalta tapahtumakalenterista.

2018-11-21 10:00:00.0