Arkkipiispa Kari Mäkisen lähtömessua vietetään Turun tuomiokirkossa sunnuntaina 27.5.

Arkkipiispa Kari Mäkisen lähtömessua vietetään Turun tuomiokirkossa 27. toukokuuta kello 10 alkaen. Eläkkeelle toukokuun lopussa jäävä Mäkinen luovuttaa messun päättyessä viran tunnukset eli piispansauvan ja -ristin.

Messun jälkeen Tuomiokirkontorilla tarjotaan kirkkokahvit. Messua voi seurata VirtuaalikirkonLinkki avautuu uudessa välilehdessä kautta.

Helsingin tuomiokirkon kryptassa järjestetään lisäksi kaikille avoin lähtövastaanotto maanantaina 28.5. kello 14–16. Tilaisuudessa on mukana arkkipiispan puoliso Eija Mäkinen.

Kari Mäkinen on toiminut arkkipiispana vuodesta 2010 alkaen. Hän on järjestyksessään neljästoista Suomen evankelis-luterilaisen kirkon arkkipiispa.

Uudeksi arkkipiispaksi valittu Espoon piispa Tapio Luoma asetetaan virkaansa Turun tuomiokirkossa 3. kesäkuuta kello 10 alkavassa messussa. Messu televisioidaan suorana Yle TV1:llä.

2018-05-16 15:45:00.0