100-vuotias Suomi muistaa sodissa kaatuneita sunnuntaina 21.5.

Suomen 100-vuotista itsenäisyystaivalta juhlitaan kuluvana vuonna monin eri tavoin. Kaatuneiden muistopäivänä muistetaan ja kunnioitetaan niitä, jotka menehtyivät sodissa.

Uudenkaupungin seurakunnassa on sunnuntaina 21.5.  jumalanpalvelukset ja  kunnianosoitukset sodissa kaatuneiden muistolle seuraavasti:

Uusikaupunki

Jumalanpalveluksen klo 10 Uudenkaupungin Uudessa kirkossa toimittavat Esa Mierlahti ja Aino Savolainen, kanttorina Anne Moilanen.

Kaatuneiden muistopäivän kunnianosoitukset
Sankarihaudalla klo 11.30,
Vapaussodan muistomerkillä klo 12 Uuden kirkon edessä ja
Vakaumuksensa puolesta kaatuneiden muistomerkillä klo 12.30 hautausmaalla.

Kalanti

Jumalanpalveluksen klo 10 Kalannin kirkossa toimittavat Esko Halivaara ja Pasi Venho. Jumalanpalveluksen jälkeen on seppeltenlasku sankarihaudalla.

Lokalahti

Jumalanpalveluksen klo 18 Lokalahden kirkossa toimittaa Esa Mierlahti, kanttorina Anne Moilanen.
Jumalanpalveluksen jälkeen on seppeltenlasku kunnostetulla sankarihaudalla, puhe Ilkka Kanerva.
Kahvitilaisuus Paanulassa, tervehdyspuhe Lasse Virtanen. Veteraanien kiitospuhe Esko Sjöblom.

Pyhämaa

Seppeltenlasku sankarihaudalla klo 12.

2017-05-15 15:40:01.0