Juhlavuodet näkyivät lähetyslounaalla

Tämän vuoden Uudenkaupungin seurakuntakeskuksessa tarjolla ollut  lähetyslounas juhlisti  Uudenkaupunki 400 v , Suomi 100 v ja Reformaatio 500 v –juhlavuosia. Lauantaina 4. helmikuuta tarjotulla lounaalla oli kaksi kattausta, klo 12 ja 15.

Kuudetta kertaa järjestetyn lounaan toteutuksesta vastasivat Tapio Pääkkö Golfravintolasta, Paul-Erik Hakkarainen Vakkakokit Oy:stä ja Asta Palola seurakunnasta. Avustajina oli tuttuun tapaan kokkiopiskelijoita Novidasta. Lounastapahtumaa oli toteuttamassa yhteensä 23 vapaaehtoista talkoolaista.

Lähetyslounaan jälkiruokana nautittiin Uusikaupunki 400 –juhlavuoden kunniaksi järjestetyn kakkukilpailun voittanutta ”Peilityyni”-kakkua Kotileipomo Sonkkilalta.

Myös reformaation ja Suomen itsenäisyyden juhlavuodet näkyvät lähetyslounaan runsaassa noutopöydässä.

Menu kokonaisuudessaan tästä

Lähetyslounaalla kävi yhteensä 266 ruokailijaa - muutama enemmän kuin aiempina vuosina. Paikkakuntalaisten lisäksi lounasvieraita oli saapunut ainakin Laitilasta, Raumalta, Kustavista, Lemusta, Espoosta ja Tukholmasta.

Lounaalla kuultiin elävää musiikkia Päivi Kurkilahden, flyygeli ja Jaana Kulmalan, huilu soittamana.

Lapsille oli oma leikkipaikka leikittäjineen.

Tapahtuman tuotto, 4466 euroa on uusi ennätys ja menee Uudenkaupungin kappeliseurakunnan nimikkokohteisiin: Israelin lähetti Sari-Johanna Kuittilon, Keniassa työskentelevän Pauli Vanhasen, Suomen Lähetysseuran Thaimaan työn sekä khmerinkielisen Naiset toivon lähteellä -radio-ohjelman tukemiseen Kambodzhassa.

Lounaan toteuttajat lahjoittivat työpanoksensa lähetystyölle. Siivosen Kukkapirtti huolehti ruokasalin koristelusta.

Lämmin kiitos kaikille tapahtumaan osallistuneille!

Kuvat: Mika Reinholm, Anneli Pietilä

Tue Feb 07 09:10:01 EET 2017